Siirry sisältöön
Taito United logoTakaisin etusivulle

Bronto One - Uusi globaali asiakaspalveluportaali

Case Bronto Skylift | 2022

Tausta

Bronto Skylift on maailman suurimpia kuorma-autoalustaisten nostolavojen valmistajia. Laadukkaat Bronto-nostolavat ovat tunnettuja ympäri maailmaa.

Turvallisuus on Bronto Skyliftillä kaiken tekemisen ytimessä. Nostolavoilla voidaan nostaa ihmisiä jopa yli sataan metriin, joten on ensiarvoisen tärkeää, että kalusto on ajallaan huollettu ja henkilöstö on asianmukaisesti koulutettu, jotta onnettomuuksilta vältytään.

Bronto Skyliftilla mietittiin, miten asiakkaita voisi palvella paremmin ja sitouttaa heidät vahvemmin yrityksen tarjoamiin tuotteisiin ja palveluihin. Samalla pyrittiin myös tehostamaan oman partneriverkoston huolto- ja koulutusprosesseja.

Ongelma

Laitevalmistajakohtaisten sovellusten jalkauttaminen partnereille ja asiakkaille on vaikeaa, sillä he ovat tyypillisesti tekemisissä useiden eri laitevalmistajien laitteiden kanssa, ja haluaisivat minimoida käytettävien sovellusten määrän.

Miten rakentaa palvelu, joka tuottaa partnereille ja asiakkaille selkeää lisäarvoa? Miten heidät saadaan palvelun käyttäjiksi? Miten palvelu erottuu muista vastaavista? Voidaanko palvelulla lopulta kasvattaa Bronton liikevaihtoa?

Ratkaisu

Luotiin Bronto One -palvelu, jonka avulla kaikki kalustonhallinta voidaan keskittää yhteen sovellukseen laitevalmistajasta riippumatta.

Bronto Onen avulla viestintä onnistuu keskitetysti yhden kanavan kautta läpi koko verkoston sekä asiakkaiden, että huollosta ja koulutuksesta vastaavien tahojen välillä. Asiakas voi esimerkiksi luoda huoltopartnerin kanssa huoltosopimuksen, jonka puitteissa huoltopartneri huolehtii laitteiden ajanmukaisesta huollosta. Huoltosopimuksen puitteissa partnerilla on suora pääsy sekä asiakkaan laitteiden huoltohistoriaan, että laitteille määritettyihin huolto-ohjelmiin. Bronto Onen kautta asiakas saa myös tietoa tarjolla olevista koulutuksista ja voi samalla myös seurata oman henkilöstönsä koulutusastetta.

Lisäksi Bronto One tarjoaa mm. kalustokeskeiseen työhön tähtääviä lisäarvoa tuottavia palveluita kuten:

  • Käytönaikainen tuki
  • IoT -pohjainen kaluston käytönseuranta ja etähuolto
  • Kaluston käytön raportointi ja optimointi
  • Kalustokeskeisen työnhallinnan ja -seurannan työkalut
  • 3D-pohjainen työn suunnittelu henkilönostimille
  • Kattavat ERP, Jira- ja Salesforce-integraatiomahdollisuudet

Uuteen palveluun voi tutustua oheisesta linkistä: https://www.youtube.com/watch?v=QvN22yg7m30

Tulokset

Bronto One sai pilotointivaiheessa asiakaskunnalta hyvin innostuneen vastaanoton. Markkinoilla olevat valmiit sovellukset eivät tyypillisesti joko huomio kalustokeskeisessä työssä vaadittavia erityispiirteitä tarpeeksi hyvin tai sitten ne ovat liian monimutkaisia. Ylipäätään sitä karsastettiin, että kalustoa käyttävä henkilökunta joutui käyttämään useita eri sovelluksia. Eihän heidän työtään ole istua koneen ääressä tai näppäillä kännykkää, vaan ne ovat vain aputyökaluja. Vihdoin Bronto One tarjoaisi kaiken oleellisen keskitettynä yhteen sovellukseen, joka on käytettävissä sekä tietokoneella että tien päällä mobiililaitteilla.

Pilotointi poiki välittömästi jatkokehitysprojekteja ja sillä tiellä ollaan. Nyt Bronto Onesta on kehittymässä alusta, jossa eri sidosryhmät voivat tarjota lisäarvoa tuottavia palveluita toisilleen.

"Taito United on erinomainen ratkaisukumppani, joka kuuntelee asiakastaan. Taitolaiset ymmärtävät tarpeemme jo puolesta lauseesta ja keksivät uusia näkökulmia, joita emme itse osanneet kuvitellakaan. Heidän osaamisensa ja paneutuminen tähän vaativaan hankkeeseen on tehnyt suuren vaikutuksen. Suosittelen mielelläni Taito Unitedia vaativiin ohjelmistoprojekteihin ratkaisukumppaniksi. Meidän yhteistyömme jatkuu myös tulevaisuudessa."

Jouni Törnqvist, Head of Advanced R&D and Digitalizaton

Lisää projektejamme

Katso lisää projekteja

Ota yhteyttä

myynti@taitounited.fi

Selvitetään yhteistyömahdollisuuksia!

  • Tuomas Kaipainen

    Tuomas Kaipainen

    Toimitusjohtaja

    +358 40 501 1553
  • Antti Seppänen

    Antti Seppänen

    Kaupallinen johtaja

    +358 50 529 4558
  • Henri Thor-Touch

    Henri Thor-Touch

    Kehityspäällikkö

    +358 45 652 6846
Taito United logo

Sijainti

Metsänneidonkuja 10

Spektri, Kvartti 2. krs

02130 Espoo

Myynti

  • Taito United LinkedIn tili
  • Taito United Facebook tili
  • Taito United Twitter tili
  • Taito Unitedin Itewiki

Sivulinkit