Intuitiivinen ja käyttäjäystävällinen verkkopalvelu
Case Aarni Henkilöstö | 2021
Ongelma
Aarni Henkilöstö on täysin sosiaali- ja terveysalaan erikoistunut henkilöstöpalveluyritys, joka rekrytoi ja välittää sote-alan ammattilaisia erilaisiin työtehtäviin. Uudet työsopimukset ja niiden hyväksyminen, työvuorojen ilmoittaminen ja varaaminen sekä tarkastelu ovat tärkeitä toimintoja jokapäiväisessä työssä. Koska tilanteet ja tarpeet muuttuvat nopeasti, järjestelmienkin täytyy toimia nopeasti ja tehokkaasti. Jotta Aarni Henkilöstö pystyi vastaamaan näihin tarpeisiin sekä pitämään tavoitteidensa mukaisesti työntekijä- ja asiakastyytyväisyyden huipputasolla, oli heidän järjestelmän käytettävyyttä sekä käyttömukavuutta parannettava.
Ratkaisu
Taito Unitedin järjestämässä design sprintissä mietittiin tarpeita ja visioitiin suuntaa toteutukselle, sekä tehtiin käyttäjätestausta. Toteutus sisälsi paljon tarkkaa hiomista kaikki mahdolliset erilaiset tilanteet huomioon ottaen. Lopullinen toteutus on Oma Aarni -verkkopalvelu, joka on intuitiivinen, käyttäjäystävällinen ja modernin näköinen palvelu Aarni Henkilöstön työntekijöille ja asiakkaille.
Tulokset
Projektin avulla saatiin lisättyä käyttömukavuutta vuorojen ja sijaisuuksien tilaamiseen, varaamiseen ja kirjaamiseen liittyen, ja näin ollen automatisoitua prosessia entisestään. Korkea asiakas- ja työntekijätyytyväisyys on Aarni Henkilöstön tärkein mittari, ja uusi Oma Aarni -verkkopalvelu auttaa ylläpitämään ja vahvistamaan näitä tavoitteita.

"Taidon ammattilaiset hoitivat hommansa tosi hyvin. Kun näytti että ollaan päätymässä umpikujaan, Taito sai ongelmat aina ratkaistua. Heiltä löytyy ongelmanratkaisukykyä ja boksin ulkopuolelta ajattelua. Uskon, että Taidolla on kaikki valmiudet ratkaista todella haastaviakin ongelmia ja ymmärtää erilaisia liiketoimintoja, sekä tuoda omalla osaamisellaan asiakkaalleen kilpailuetua. Voin lämpimästi suositella Taitoa yhteistyökumppaniksi tämän tyylisissä projekteissa."

Petri Paloniemi, Toimitusjohtaja